ניקיון משרדים באיכות של משק בית

איך לטפל בריח רע במשרד ?

איך לטפל בריח רע במשרד

משרד הוא המקום שבו אנחנו מבלים את רוב שעות היום שלנו, ולכן חשוב שהוא יהיה נעים ונקי. אבל מה עושים כאשר פתאום מופיע ריח רע במשרד? ריח כזה יכול להשפיע על המורל, הריכוז ואפילו על התפוקה של העובדים. במאמר זה נסקור את הסיבות הנפוצות להופעת ריחות רעים במשרד, נספק פתרונות אפשריים, ונבהיר מתי כדאי להזמין אנשי מקצוע.

זיהוי סוג הריח


לפני שניתן להתחיל לטפל בריח רע, יש לזהות מהו סוג הריח ומהיכן הוא מגיע. ריחות שונים יכולים להצביע על בעיות שונות ולהתאים את הפיתרון הנכון לבעיה.

ריח לחות או עובש – ריח לחות במשרד עשוי לנבוע מקירות רטובים, שטיחים לא מאווררים או תקרה נוזלת. ריח כזה יכול להיות סימן להימצאות עובש, שמזיק לבריאות וגורם לאלרגיות. אפשרות נוספת היא שהריח מגיע מהמזגן עקב הזנחה.

ריח ביוב – אם אתם מזהים ריח שמזכיר ביוב, ייתכן שיש בעיה בצנרת, כמו דליפה או חסימה. זהו מצב שדורש טיפול מיידי.

ריח אוכל – ריח של אוכל במשרד, במיוחד במקומות שבהם אוכלים ולא מנקים מספיק טוב, עלול להצטבר ולהפוך למטרד. לעיתים יש צורך בהנחיות ברורות לעובדים לגבי ניקיון של המטבחון ושימוש במקרר. לא רק שניקיון המטבחון צריך להיות סדיר, מומלץ לשקול לבקש מהעובדים לאכול אך ורק במקומות המיועדים, כדי להימנע מריחות לא נעימים במשרד עצמו.

ריח אשפה – ריח של אשפה במשרד מעיד על כך שהאשפה לא מפונה בזמן או שהפחים אינם נקיים. יש לוודא שיש מכסה לכל פח ומתבצע שימוש בשקיות אשפה.

האם המשרד מבצע ניקיון במידה מספיקה?


כדי להימנע מריחות רעים, חשוב לוודא שהמשרד מבצע ניקיון בצורה מסודרת ומספיקה. ישנם מספר אזורים שמועדים לצבירת ריחות אם לא מטפלים בהם כראוי. לפעמים, חלקים מהשטח המשרדי אינם נגישים לניקיון יומיומי, כמו מתחת לרהיטים, פינות נסתרות או אזורים גבוהים. מצטבר שם אבק, לכלוך ולעיתים גם ריח לא נעים.

המטבחון הוא אחד המקומות המועדים ביותר להצטברות ריחות, בעיקר בגלל שאריות אוכל וכלים לא נקיים. מומלץ לנקות את המטבחון מדי יום ולרוקן את פחי האשפה. מקום נוסף הוא חדר השירותים, ללא ספק חשוב לחטא ולנקות מספר פעמים ביום והעובדים צריכים לשמור על היגיינה גם במשרד.

ניקיון יסודי ומתוכנן


כאשר מזוהה ריח רע במשרד, ניקיון יסודי ומתוכנן יכול לעזור מאוד. חשוב לוודא שכל חלקי המשרד, כולל המקומות הנסתרים, מקבלים טיפול מתאים. בנוסף, ניקוי תקופתי יסודי, כמו שטיפת חלונות, ניקוי שטיחים וטיפול במערכת המיזוג, יכולים למנוע הצטברות ריחות עתידיים.

ניקיון אחר הצהריים עדיף על פני ניקיון בבקרים, כך המשרד לא יתלכלך מיד לאחר שבוצעו עבודות ניקיון. במידה והרצפה רטובה, העובדים ישאירו סימני נעליים והבוץ והלכלוך יעבור בכל רחבי המשרד במהלך היום. ניתן גם לבצע ניקיון משרדים בשעות הערב, כך שעד הבוקר למחרת הכל יהיה נקי ויבש. לכן וודאו שמלבד ניקיון קבוע בשעות הנכונות, מבוצע גם ניקיון יסודי מידי פעם ועבודות תחזוקה של ריהוט ומערכות מיזוג.

מתי להזמין אנשי מקצוע ואינסטלציה?


אם לאחר ניקיון יסודי הריח עדיין נשאר, ייתכן שיש בעיה עמוקה יותר. במקרים של ריח ביוב או לחות, מומלץ להזמין אנשי מקצוע כמו אינסטלטורים או מומחים לטיפול בעובש. הם יוכלו לבדוק את המצב, לזהות את הבעיה ולטפל בה בצורה הנכונה. ייתכן ויהיה צורך לבצע איתור נזילות, אך מומלץ לעשות זאת כדי למנוע התדרדרות המצב. פעמים רבות אין צורך בשיפוץ או הרס בזמן איתור וטיפול בבעיות מהסוג הזה.


ריחות רעים במשרד הם לא רק מטרד אלא גם יכולים להעיד על בעיות רציניות יותר. חשוב לזהות את מקור הריח, לבדוק האם המשרד מנוקה בצורה מספיקה ולנקוט בצעדים הנדרשים כדי למנוע הצטברות ריחות. ניקיון יסודי, תחזוקה שוטפת של המשרד והזמנת אנשי מקצוע במידת הצורך יכולים לשמור על סביבת עבודה נעימה ויעילה.

אולי יעניין אותך גם

תפריט נגישות

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
04-8340739